Peg perego GT3

Peg perego GT3

Když jsem v roce 2007 vybírala kočárek pro naše mimino, měla jsem naprosto jasno – měla to být tříkolka, kombinace sporťák – hluboká korba – autosedačka. Pročítala jsem různá diskusní fóra, udělala si obrázek o tom, co na trhu je, co je podle jiných maminek důležité, jaké jsou různé vychytávky a podobně. Rozhlížela jsem se po okolí. Ve finále jsem měla ve výběru tři kočárky. Jané Slalom Pro, Quinny Speedy a Peg Perego GT3. Slalom okamžitě zavrhl manžel (což jsem kvitovala, jezdila s ním půlka Prahy a navíc byl z našeho pohledu příliš nízký). Na velkou a zásadní prohlídku kočárků jsme jeli do obchodu, kde měli naprosto vše, od kočárků za tři tisíce až po ty za desetinásobek… Speedy a GT3 tam tehdy stáli vedle sebe a manžel prohlásil, že za něj jedině GT3, ale že je to samozřejmě moje rozhodnutí. Z mnoha důvodů jsme nakonec opravdu zvolili Peg Perego GT3, plynule ho používáme už čtvrtý rok a nemůžeme na něj pět nic jiného, než samou chválu:-)

Podotýkám, že tedy máme model z roku 2007, myslím ale, že k žádné zásadní změně nedošlo.

peg perego_gt3_moka

Peg perego GT3

Kočárek je prodáván jako sportovní, po sundání části konstrukce a potahu lze na podvozek nasadit jak hlubokou korbu tak autosedačku od téhož výrobce. Výrobce uvádí, že hmotnost sportovní verze kočárku je 13 kg. Z mého pohledu hmotnost nehrála roli, já i manžel jsme vysocí a zastáváme teorii, že nikdy nevíte, jak vám dítě poroste a kolik věcí sebou budete tahat… Kočárek jsem si vždy radši sama snesla a vynesla, kam jsem potřebovala, jen do MHD jsem se o to nikdy nepokoušela a vždy žádala o pomoc. Musím tedy podotknout, že oproti jiným kočárkům je GT3 o něco delší a tudíž neskladnější v MHD, zejména pokud se kočárků sejde víc, můžete trochu překážet, my jsme tedy byli vždy o malinký kousek nejdelší…. Trochu pokulhává i jeho skladnost do auta, na rozdíl od jiných kočárů se přední kolo neskládá pod zbytek kočáru, ale vše zůstává na místě, nicméně my jsme se vždy celkem v pohodě vešli do Škody Felicie Combi a se stávající Octavii Combi problém nehrozí už vůbec….

Kočár je vybaven pouze ruční brzdou, která brzdí zadní kola. Nožní brzda mi chyběla pouze výjimečně, třeba když jsem v jedné ruce nesla zmrzlinu a potřebovala sjet z vysokého obrubníku, k tomu je lepší mít obě ruce (deštník se dá přidržet bradou :-) ). Konstrukce kočáru je kvalitní pevná hliníková, ani po letech denního používání se z něj nestal rozhrkaný krám. Kola jsou velká nafukovací. Pumpička je součástí kočáru, je přichycena pod opěrkou na nohy, tedy vždy připravena k použití. Přední kolo je otočné o 360 stupňů, aretovací. Systém aretace je zcela výjimečný a neskutečně pohodlný, kolo se aretuje pootočením „čudlíku“ na boku kočárku, takže odpadá nutnost sahat na zablácená kolečka, obíhat celý kočár, obzvlášť výhodné při nástupu / výstupu z MHD. Kočár má tlumiče zadních kol, nastavitelné do tří poloh. Pro mimino jsme používali nejměkčí, se zvyšující se hmotností dítěte jsme došli až na tvrdé nastavení, jízda je pak pohodlnější a jednodušší.

Peg perego GT3

Peg perego GT3 aretace

Kočárek má zádovou opěrku polohovatelnou do čtyř poloh 100 % sed (tj. úhel 90 stupňů, rovná záda), polosed, pololeh, 100 % leh. Nožní opěrka je polohovatelná do dvou poloh – rovně (navazující na sezení) nebo sklopená dolů. Bouda kočárku je odepínací, přehazovací a překlápěcí – tímto způsobem a za využití 100 % lehu lze kočárek použít od narození (s vložnou taškou), anebo pro mimino, které vyroste z hluboké korby, ale vy na něj přesto ještě chcete vidět a ono chce / potřebuje ležet. Přehození je otázkou cviku, zvládali jsme během dvaceti vteřin v zimě i s přehozením dítěte ve fusaku za šokujícího pohledu lidí čekajících na autobus:-) Potah kočárku je pratelný, nepromokavý, nijak extra se nešpiní a především nešisuje. Náš kočár je stále stejně zelený, jako byl před třemi lety….Nepromokavost je ocenitelná pokud vás chytne menší deštík, jinak je samozřejmě vhodné připnout pláštěnku, která ochrání dítě před deštěm zepředu. Pláštěnka na sporťák je součástí, připíná se k boudě na zip a jistí se ke konstrukci pružnými pásky na dvě patentky. K hluboké korbě je potřeba pláštěnku dokoupit (nevím, jestli existuje originál, já kupovala od Emitexu). S potahem jsme měli jediný „problém“, když dcera v létě v kočáře spala, dost se mi na něm potila – vyřešilo zakoupení barevné vložky do kočárku (které šije spousta maminek na mimibazaru), kočár se tím navíc hezky oživí.

Rozměry kočárku jsou velkorysé, dcera v kočáru spala i v roce a půl (kdy určitě nosila velikost 86 – 92), navíc to bylo v zimě, tj. ve fusaku a v zimní bundě, nikdy neměla nedostatek prostoru.

Velkou výhodou jsou bezpečnostní pásy, které dítě neomezují v pohybu. Nejsou „klasické autosedačkové“ – tj. připnuté na ramenou na pevno; pevně přichycené jsou pouze kolem boků a v rozkroku, na ramenou jsou volně (ale lze uchytit napevno), systém také umožňuje připnout pouze kolem boků (nicméně živější dítko se z nich bez problémů vysouká, tudíž nelze doporučit :-) ).

Peg perego GT3  madlo

Peg perego GT3

Kočár má madlo před dítětem opatřené „koženým“ potahem vybaveným zipem, lze tudíž sundat a vyprat. Madlo je vysouvatelné, nacpete-li do kočáru dítě například nabalené v zimě, může se mu tak prostor trochu zvětšit. Madlo je také otvíratelné na obou stranách, lze zcela odejmout.

Kočár je vybaven dvěma sklopnými držáky pití na boku kočáru. Nepotřebujete-li je, nepřekáží.

Rukojeť kočárku je pěnová, polohovací kloubem. Pěna se nám po měsících a letech používání na jednom místě dost vydrolila, musím ale přiznat, že tomu dcera trochu pomohla, nicméně malinko se vydrolila v místě snubního prstýnku hned na začátku (nic tragického a viditelného).

Peg perego GT3

Peg perego GT3 madlo

Kočárek má dále objemný košík, jehož ohromnou výhodou je, že se dá sklopit, a tudíž je výborně přístupný, i když dítě leží. Stejně tak ho lze zvednout, což se dá využít, pokud dítě sedí a použiteje stupínek na kočáru jako skate pro starší dítě. Tento stupínek ale za skate nelze považovat, v případě použití hluboké korby je nepřístupný a i při používání sporťáku se dítě nemá čeho pořádně chytit a je v mírném záklonu.

Dále je kočár na rukojeti vybaven ledvinkou (je základním příslušenstvím), která má velkou kapsu na zip, kam se pohodlně vejde peněženka, telefon, foťák a sluneční brýle, a kapsou na nápoj (stahovatelná šňůrkou). Ledvinku je možné jednoduše odejmout. Volitelným příslušenstvím je přebalovací taška, tu jsem nikdy neměla, připadala mi zbytečná, měla jsem obyčejnou jinou tašku přes rameno, která se mi pohodlně vešla do košíku a nic se mi na rukojeti nebimbalo a nepřekáželo.

V základním příslušenství je ještě nánožník, který se připíná zespodu na zip, na bocích lze připnout na konstrukci kočáru, nebo dát kolem madla, jak je uvedeno v návodu.

Hlavní předností sportovní verze GT3 je dle mého názoru jeho „chumlíškovatost“. Vzhledem k možnosti polohovat boudu, upnout nánožník i jinak než uvádí výrobce lze dítě v zimě zachumlat tak, že na něj téměř nefouká. Naopak v létě lze boudu odvětrávat přes síťku, lze ji použít jako sluneční slonu, lze ji zcela odepnout…. variant je nespočet. Kočár je perfektně ovladatelný v jakémkoli terénu, nastavením tuhosti podvozku lze korigovat nerovnosti terénu.

Peg perego GT3

Peg perego GT3

Vzhledem k tomu, že jsme kočárek (již dvakrát) používali od narození, zmíním se ještě v krátkosti o hluboké korbě Navetta a o autosedačce Primo Viaggio SIP, které jsme používali.

Hluboká korba Navetta (dnes už se prodává trochu jiný typ) je velká jako ostatní korby těchto typů kočárku (nemám na mysli polské a jiné „noname“ značky, ty dokáží korby udělat opravdu veliké…). Nemá smysl řešit „centimetr tam, centimetr sem“. Dítě v ní vydrží do cca půl roku, poté musí do sporťáku a tehdy oceníte jeho 100 % leh a přehoditelnost boudy, chcete-li na něj i nadále vidět. Korba má sklopný držák na přenášení, dobře se na něj také uchytává plenka proti sluníčku nebo hračky :-)

Vana korby je plastová, což oceníte, pokud potřebujete korbu odložit na chodník (tedy vždy, když kočár skládáte do auta), lze ji jednoduše otřít vlhkým hadříkem. Je tvarovaná do oblouku, takže se houpe. Zespodu má vyklopitelné „nohy“, díky nimž se houpat přestane a nestojí tak na zemi (využila jsem v zimě, kdy jsem dceru dávala spát na balkon, ale podvozek jsem nechávala v kočárkárně… korba tak nestála přímo na studené dlažbě). Dále má výsuvný systém větrání (oceníte v létě) a je polohovatelná (oceníte při rýmě….). „Nánožník“ se připíná na oboustranný zip (výhodné, když se oteplí, částečně odepnete, odklopíte, nic nespadne), „límec“ nánožníku je dvojitý a jeho odepnutím tak lze zmenšit průzor v boudě, když vás chytne v zimě fujavice.

Korba se nacvakává na podvozek, kde zůstává sezení sporťáku. Nám se s dcerou zezačátku stávalo, že když jsme jeli po nerovném terénu, korba „bouchala“ do spodního plastu. Myslím, že s tím měly zkušenost i jiné maminky, u nás pomáhalo vložit mezi složenou bavlněnou plenku, posléze manžel vyměnil za obyčejnou houbičku na nádobí, kterou přilepil. Toto bouchání bylo způsobeno určitě nízkou hmotností mimina, dceru jsme si přinesli z porodnice s váhou kolem 2,5 kg. Syn byl standardní :-) a bouchání jsme nezaznamenali, korba byla prostě zatížená a neměla důvod hopsat. Potah střechy a nánožníku je opět nepromokavý a nešisující.

Autosedačka Primo Viaggio SIP je jediné, co mi u GT3 vadilo a u druhého dítěte jsem ji vyměnila za neisofixovou Maxi Cosi Cabriofix.

Výhodou PP autosedačky byl systém upínání. Neměli jsme v autě isofix, nicméně základna k této autosedačce se připnula bezpečnostním pásem a pak už se autosedačka jen nacvakla a pás se protáhl okem za zády dítěte. Další její výhodou byl potah, který byl opravdu velmi prodyšný a mimino se mi v něm téměř nepotilo (v porovnání s Maxi Cosi nebetyčný rozdíl….). Za výhodu je možná možné považovat i několik poloh madla (záleželo na hračce, kterou jsme navěsili…). Autosedačka má opět nepromokavou a nešisovací boudu, která je ale trošku těžkopádná, takže jsme ji nepoužívali, vozila jsem ji v kufru auta a nasazovala pouze při dešti (bylo to natošup).

Tím výhody (alespoň pro mě) končí. Dítě v autosedačce podle mě příliš sedělo. Dcera v ní odjezdila celou dobu, nicméně u syna jsem to nerozdýchala a po 5 měsících měnila… V jeho případě bylo opravdu evidentní, že je spokojenější. Rozdíl sice není nijak markantní, ale já jsem byla klidnější. Nicméně opět musím podotknout, že „vinen“ je pravděpodobně systém upnutí, protože když jsem viděla, jak je upnutá isofixová MC Cabriofix, je to totéž jako PP… Každopádně autosedačka vychází velmi dobře ve všech testech, takže určitě není špatná. Její nevýhodou je také hmotnost, oproti MC Cabriofix dvojnásobná (když v ní nosíte desetikilové dítě, v tomto případě uvítáte, když si na ruku zavěsíte o dvě kila méně….).

Celkově mohu říct, že Peg Perego zcela splnil požadavky, které jsem v těhotenství měla, a které se mi praxí potvrdily. Domnívám se, že nemusí být úplně vhodný pro menší maminky, ale pro ty, které měří od 170 cm výš už bude určitě použitelný k jejich naprosté spokojenosti. Někdy bych ocenila věci, které mají jiné kočárky (třeba přehazovací rukojeť nebo otočné sezení), ale tyto jiné kočárky zase nemají věci, které má můj kočár. Ideální kočár prostě neexistuje, ale Peg Perego GT3 se mu hodně blíží….

Moc děkuji mamince Martině za takto obsáhlou recenzi :) Myslím že spoustě maminkám určitě pomůže při rozhodování.

468 ad

14 komentářů to “Peg perego GT3”

  1. Lenka napsal:

    Sporťák zatím používáme necelý rok a spokojenost veliká!! Zvládne jakýkoli terén, je sice těžší, ale nám to nijak extra nevadí. Sice se hůře skládá do auta, ale lze pohodlně sundat přední kolo, pak už se snad vejde všude. Jinak nemám absolutně žádnou výtku;-)

  2. marta napsal:

    najlepší kočík aký som kedy mala,…vrelo odporučam…

  3. Alena napsal:

    Dobrý den, mockrát Vám všem děkuji za super hodnocení a celkový technický popis. Zrovna o tomto kočárku uvažuji a po přečtení těchto řádků asi nemusím dále váhat :-)

  4. Šárka napsal:

    Dobrý den,i já jsem si zakoupila tento kočárek, verzi 2011, avšak tak spokojená nejsem….Věčně mi vibruje přední kolečko a kočárek se stáčí do levé strany, už jsem z toho opravdu nešťastná a nevím co s tím,ani v servisu s tím nic nenadělala,jen měli plnou pusu řečí o tom, jak se o kočárek nestarám a nepormazávám. Na servise byl již 2x a to ho mám od 11/2011 a nakonec mi to ani jako reklamaci neuznali.Jsem už opravdu nešťastná, stále hledám nějaké diskuze o tom, zda má někdo stejné problémy jako já a všichni píšou o tom samém, ale jak vady odstranit???

  5. Šárka napsal:

    Dobrý den,také mám verzi 2011,a bohužel i stejné problémy jako Vy,Šárko.Už jsem dokupovala novou vodící rukojeť kvůli vydrolenému molitanu,a nejspíš bude následovat přední kolečko,které se často blokuje a zasekává.Až na tyto závady jsem z kočárku nadšená,je prostorný,pohodlný,lehce ovladatelný a krásný.Pořizovali jsme ho v kompletu s hlubokou korbou a autosedačkou,která byla ale na můj vkus příliš těžká a tím dost vyčerpávající jakýkoliv přesun s miminkem z auta v dobách,kdy mi sněhové závěje nedovolovaly použít podvozek.Ještě,že lze jednotlivé součástky kočárku dokoupit,protože servis je dle mého názoru zbytečný.Nikdy vám reklamaci neuznají a náhradní kočárek,se kterým bych jezdila než se vše vyřeší,bohužel nemám.Hezký zbytek léta.Šárka

  6. Petra napsal:

    Dobrý den,
    s opravdovým zděšením jsem si právě přečetla výše uvedené komentáře první paní Šárky a druhé paní Šárky, jelikož máme od března 2011 koupenou verzi 2011 (kompletní) a podvozek nám dělá úplně to samé co jim… přední kolečko se blokuje a stáčí do jedné strany… už jsem z toho opravdu nešťastná… chtěla jsem dát kočárek na reklamaci, ale jak jsem se dočetla výše, nejspíše vůbec nic nevyřídím… Jsem si bláhově myslela, že když do kočárku zainvestujeme, koupíme si nějaký dražší, že nám alespoň vydrží… bohužel…

  7. pavla napsal:

    Dobrý den,
    kočárek také mohu jen doporučit, první dítko jsem v něm vozila jen ve sporťáku, pro druhé jsem dokoupila korbičku…zde mám ale dotaz…nepřišla jsem dost dobře na to, jak korbu přidělat..resp. kolik ze sporťáku oddělat nebo neoddělat…jsou tam takové „nožičky“ do kterých se korbička nacvakne, ale pak mi předek korby padá dolů-nic ho nepodpírá…když bych tam ale nechala ten plast-myslím, že je to opěradlo ze sporťáku v ležící pozici, tak se zase pak nedostanu do koše pod kočárkem, ne? Prostě jsem z toho zmatená a nechápu, snažila jsem se vyzjistit, ale nedaří¨se mi. Jak tedy korbička na kočárku drží kromě těch dvou zacvaknutí, aby se nepřeklápěla dolů směrem k madlu? Díky za radu a odpověď!!!

  8. veronika napsal:

    Dobrý den
    s kočárkem nejsem vůbec spokojená,vrže jako blázen,táhne na jednu stranu,řešení nánožníku je také na dvě veci,za ty peníze jsem od něho opravdu čekala víc.

  9. petra napsal:

    Dobrý den,
    kočárek PP gt3 kompleto mám, spokojená jsem tak na půl.Je pravda že dost vrže ty plasty atak. nevrže mi použe ve větších rychlostech ale v poklusu nemohu být pořád:-)kolečka v nízkých rychlostech kňourájí že některé maminky v mém okolí si myslely že mi pláče dítě:-)Zkoušela jsem to namazat a bez úspěchu. Mám ho od ledna 2011 a začala se mi trhat taška ze vnitř na 2místech a mám ten tip co má zip ze zhora a při prvním dešti bylo mokro v tašce takže musím ještě plenky uvnitř balit zvlášt do igelitky nebo když se rozprší tak šup s ní do košíku ale to tam je hned plno:-( taky original nánožník nevydržel.Mé dítko (8měs.) napnulo nožky a vyškubnul se na jedné straně ten koženkoví uchyt se suchým zipem.Taky je tam jedna záhada ve vodorovné poloze mi leží dítě mírně hlavou dolů a ani prodejce si s tím neví rady dokonce volal do společnosti peg perego a zatím je to v řešení:-(Je tam spoustu druků ale zdá se mi to všechno takové děravé a že tam musí foukat.Ješte si myslím že za tu cenu 22tis.v mém případě tam mohli přidat ten auto kit ke korbičce ale to je muj názor.Také originál pláštěnka na sporták není žádná sláva,neprší sice na dítě ale na boudičku ano takhhle by ten kočárek asi brzy špetně dopadnul takže jsem to rešila univerzálem.
    A ted nějaké klady je opravdu ale opravdu hodně prostorný jak autosedačka tak korbička tak i sporták. Skvěle se s ním i při takové velikosti manipuluje i v úzkých uličkách obchodu.
    Je vhodný do terénu i když je to tříkolka.Není nestabilní jak mnozí tvrdí i když obě babičky si radši zamknou přední kolečko jsou zvyklé na ty komunistické kočárky a ty prostě tak snadno nezatáčely:)Koš pod kočárkem je velice prostorný.Líbí se mi že na jeden tip podvozku jde připnout vše od sedačky po korbičku s tím docela boduji u maminek co mají jiné značky.Držák na pití taky super taky nastavení tuhosti podvozku je fajn když ho chci uhoupat tak na to nejměkčí.Zamykání předního kolečka bez umazání je fajn, sportovní ledvinka je nadstandart:-)Větrání zádíček v korbičce a nožičky ze spoda aby ho nezáblo na korbičce taky super.Složení kočárku velice rychle a snadné ale velikost by mohla být pro některé velká ve složeném stavu ale v našem kombi se to dá.Nedoporučuji drobným maminkám bo sama s tím kolikrát zápasím jaká je to váha.Jinak chtěla bych poradit mamince Pavle aby se jí nehoupala korbička tam slouží takový plast a ten se na podvozku odklopí a korbička je stabilní taky se mi to ze začátku přihodilo ale chytrý manžel to vyřešil.Nebo najděte nejbližší prodejnu s kočárkama a tam vám pomůžou.To je vše co k tomuto kočáru mohu napsat.

  10. veronika napsal:

    já uplně souhlasím s paní Petrou,malej mi při spaní taky leží hlavou trochu dolů a nánožník a pláštěnku mám stejný nazor,ale má i klady.Ale budeme ho měnit.

  11. Lucka napsal:

    Pro sportak GT3 jsem se rozhodla po velikem studovani recenzi, mimochodem zdejsi stranky me o jeho koupi nakonec presvedcily. Nemuzu jinak, nez pet samou chvalu. Jezdim s nim vsude, vubec ho nesetrim, na teren nehledim, kocar i pres to vypada stale jak novy a to jsem ho koupila z druhe ruky. Stale je zarive cerveny, ackoliv ho pomerne casto peru. Dite je v nem spokojene, ma pohodlicko, to je jeho uplne nejvetsi prednost, je velmi prostorny. Obrovsky nakupni kos, ten miluju, odtaham s nim vsechno. Do auta se mi nevejde, ale to neresim, chtela jsem kocarek na prochazky a ne na jezdeni autem. Obcas mam problem projet s nim kolem pokladnou v nekterem obchode, je hodne siroky, ale to neni zadny problem, vetsinou vsude vyjdou vstric. Jedina vec co bych mohla vytknout je nanoznik, ktery neni nic moc vychytany, je v nem malo mista na nozky, deka se pod nej nevejde a dite omezuje v pohybu. Ale to je opravdu jen drobnost. Ten kocar uplne zboznuju, verim, ze kdybych mela dalsich deset deti, ze mi je GT3 vsechny odvozi.Jo a nikde mi nic nevrze, jak nekdo pisete. Sikovny manzel namazal kola a jezdime bezhlucne;-)

  12. martina napsal:

    Ja stále rozmýšlam o tom prehodení striešky pri ležiacom dieťati tak, aby som na neho videla (to čo robil autor článku za 20 sekúnd na zástavke autobusu, hihi), ako sa to robí? a dieťa potom leží opačne? Priznám sa, nerozumiem tomu. Vysvetlí mi to niekto? Dakujeeem :)
    Inač, a GT3 som spokojná aj ja. Mám ročník 2011 a všetko funguje tak ako má. Len vždy mi bolo ľúto, že nie je reverzný (preto tá moja otázka v úvode). Kočík je skutočne mimoriadne pohodlný a priestranný a aj väčšie dieťa sa v ňom cíti dobre a aj si výborne pospí :)

Zajímá nás Váš názor!